Busy busy

Japp, det är mycket nu.
Eller rättare sagt, det har varit mycket. Utbildningsmässan har tagit mycket tid och dessutom har Ellen passat på att vara lite krasslig.
Hela förra veckan gick i mässans tecken och torsdag, fredag och lördag smajlade jag upp mig och representerade Samhällsprogrammet med inriktning Ledarskap i Stadsbibliotekets källare.
Precis som föregående år hade jag tack och lov kalasfina elever som hjälpte mig att övertyga halmstads niondeklassare om att detta är Utbildningen, med stort U!
Det är faktiskt väldigt skoj med mässa, jag blir bara så vansinnigt trött!
I övrigt rullar det på, förra tisdagen var Sophia, Ebbe och Emelia här för en många gånger framsjuten fika. Det var så mysigt att kunna sitta och prata i hyfsad lugn och ro- Max lekte till och med med Ebbe trots att den senare är en "småunge"! Ebbe är ju faktiskt ett helt år yngre än Max, då kan man ju inte leka! ;-D
Att Max själv leker med barn både ett, två och tre år äldre är ju helt oväsentligt i sammanhanget..

Idag susade vi till mommo för ett litet välkommen hem- kalas, då hon varit i Tyskland i en vecka. Marsipan och andra fina presenter hade hon minsann med sig! Dessutom pratade vi jul (måste planeras tidigt!) och jag insåg att vi måste efterlysa ny tomte för i år.
Tidigare år har Christians bror Conny axlat den manteln, men dels vet vi inte om firandet blir sådant i år att han är med vid den tiden, dels har Max genomskådat honom. Tänkte därför överraska med okänd tomte i år!
Någon som känner sig manad? Vid 15- 16- tiden på julafton? Snäääälla?

Max kompisar har dessutom varit här i omgångar och Ellen hänger på så gott hon kan. Och får. Det är kanske inte alltid så kul att ha en lillasyster hängandes i hasorna, en syrra som dessutom ska ta allt man själv har och göra det man själv gör- hela tiden!



Suddig Ellen smaskar våffla! Fyra hjärtan klämde hon på egen hand!



Max kan följa med som bagage på mommos nästa resa!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Vilka otroligt fina barn du har :)

2008-10-15 @ 21:33:43
URL: http://margretgudmundsdottir.blogg.se/
Postat av: Mette

Åh, tack snälla du!

Vad gullig du är! :-D

2008-10-16 @ 18:08:30
URL: http://metteplett.blogg.se/
Postat av: Mine

Tack för mysigt kalas igår! Servern fungerar inte så jag kan inte gå in och lägga in bilder (bl.a. på din fina dukning) på min blogg. morr Får ge mig till tåls.



Kram kram!

2008-10-26 @ 21:49:25
URL: http://www.jasmine.nu
Postat av: Anonym

Nu tycker jag det behövs lite uppdatering här!

Tack för trevligt lunchsällskap idag föresten...hoppas på bättre mat nästa vecka ;P.

Ha en bra helg, kramar!

2008-11-07 @ 16:26:21
URL: http://eleonorsj.blogg.se/
Postat av: Maggan

MettePlett.. När får vi våra biobiljetter för det hårda slitet på Utbilningsmässan? :)

(vill ha en uppdatering av din blogg med:)

KRAM!

2008-11-09 @ 20:47:00
URL: http://margretgudmundsdottir.blogg.se/
Postat av: Carolina

Rolig blogg! :D och jag håller med Maggan, en uppdatering hade inte suttit fel! ;)

2008-11-19 @ 20:53:44
URL: http://cheinsvig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0