Du ser inte i syne- det är sant!


Ja, visst har jag uppdaterat min blogg! Jag vet att det gått pinsamt lång tid, men så är det ibland.
Tiden har susat iväg och så många stora, omvälvande upplevelser har vi kanske inte råkat ut för sedan sist, men väl en massa små, men betydelsefulla framsteg i vardagen.
Här kommer några:






Max har blivit kalasduktig på att spela PSP- ber nästan aldrig pappa om hjälp längre. Häromdagen tog han med den in på toa när han hade ärende dit- satt en kvart och spelade! Börjar min lilla pojke bli man?;-D






Bror och syster börjar ha riktigt kul ihop nu- äntligen gör hon som han säger!;-D







Max har haft namnsdag- självklart firad med kalas, mammas darriga skrivstil och presenter!





Ellen ägnar det mesta av sin vakna tid åt att rita. Och tvätta händerna.



Julaftons Kalle Anka- kaffe. Och spänd förväntan.






Vi hade världens bästa tomte (min mentorskollega Daniel) här på julafton!
Han tassade genom trädgården och stod plötsligt i uterummet! Max fick ganska brått att hjälpa till att bära in alla klapparna, som nissarna så vänligt lämnat där lite tidigare på dagen..
Ellen var mest skeptisk.





Lite senare fick Julia agera tomte åt de vuxna. Med Max som pålitlig hjälpreda.




Någon som undrar om Ellen blev glad för sin spis? Tack, Måns, Mine och Julia!





Vi har läst mycket sedan sist. Dessutom har vi lyckats föreviga den minuten båda barnen kunde enas om en bok! ;-D




Ett litet besök hos min kollega Daniel, på hans farbrors gård i Skipås. Max ville så gärna åka dit och titta på djuren, kossor och kalvar, men väl där och med mularna på lite väl nära håll blev han livrädd. Vi klappade katterna utaför istället, och har bestämt med Daniel att Max ska gå i ko- terapi till sommaren!



















































Kommentarer
Postat av: Carolina

Keep up the good work och uppdatera lite oftare nu! ;D

2009-02-05 @ 08:29:49
URL: http://cheinsvig.blogg.se/
Postat av: Maggan!

Vad glad jag blir när jag ser detta :) Mycket fina bilder :D

Kramkram :D

2009-02-05 @ 11:11:17
URL: http://margretgudmundsdottir.blogg.se/
Postat av: Gubben!

Fina bilder, älskling! Men jag är inte med på en enda;-)

Gubben

2009-02-09 @ 07:52:15
Postat av: Mine

Hurra! Äntligen! Mer bilder på sötnosarna vill vi haaa!

2009-02-09 @ 15:06:48
URL: http://www.jasmine.nu/blog
Postat av: pletten herself

Carolina och Maggan- var gulliga ni är! Japp, jag ska verkligen försöka hålla liv i bloggen. Mission 2009!

Maken min- du fastnar helt enkelt inte på bild! Puss!

2009-02-09 @ 15:07:42
Postat av: Lillebror

Halloj Systeryster!.



Värst vad tiden rinner iväg, verkar som att du har minst lika fullt upp om dagarna som vi. Nu ser man så mycket man missar när man inte kommer på besök :/.

Vi måste försöka planera in en resa neråt landet snart. Ska försöka ringa, men det är dom där dåliga generna som spökar igen :). Ha det toppen och ha en underbar bröllopsdag!



/Emil. Carro hälsar så gott !

2009-02-09 @ 22:15:33
URL: http://www.kartong.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0